štvrtok, 5. januára 2012

Red Velvet Cupcakes



Recept nižšie uvedený je celkom schopný, ale TU nájdete recept lepší!


Priznám sa, že som pred týmto červeným zázrakom mala dosť veľký rešpekt, vďaka ktorému som prípravu cupcakes odďaľovala ako to len šlo. Prišlo však skúškové, počas ktorého často robím veci, ktoré ma samú prekvapujú (a na ktoré bežne nemám čas) a tak som si povedala, že taká príprava Red Velvet Cupcakes nemôže byť horšia ako Vývin anglického jazyka. A nebola!

Red Velvet je jeden z najobľúbenejších cupcake-ov a na internete nájdete nespočetné množstvo receptov na jeho prípravu. Ja som sa tentokrát rozhodla pre recept Marthy Stewart (lebo čo už ona môže pokaziť). Keďže som však mrcha nespokojná a do všetkého musím rýpať, zobrala som si k pečeniu svoj debilníček a zapisovala si, čo všetko som pomenila (tentokrát toho bolo minimum). A keďže je recept v objemových mierach, tak som si všetky suroviny poctivo premeriavala a vážila. A finálna verzia (na 24 kusov) vyzerá takto:

440gramov polohrubej múky
2 polievkové lyžice obyčajného kakaa (alebo 20gramov)
1 kávová lyžička soli
310gramov krupicového cukru (do cesta som lenivá preosievať cukor, takže sa práškovému, pokiaľ možno, vyhýbam a kryštálový sa mi zdá príliš "pieskovitý"; krupicový je perfektným kompromisom)
350ml rastlinného oleja (áno, ja viem že je to veľa, ale Martha povedala...)
2 vajíčka 
1 čajová lyžička červeného gélového farbiva
1 čajová lyžička vanilkového extraktu
240ml cmaru 
1 a pol čajovej lyžičky sódy bikarbóny
2 čajové lyžičky jablkového octu 

Pred tým než začneme čarovať si zapneme rúru na 180 stupňov a do muffinového plechu si nachystáme papierové košíčky. Red Velvet vyzerá najefektívnejšie v obyčajných bielych, ale je to v podstate jedno. Pri týchto cupcakes by som však volila radšej jednofarebné košíčky, aby výsledok nebol príliš "preplácaný".

V miske si najskôr zmiešame múku s kakaom a soľou. 


V druhej miske si ručným šľahačom vymiešame krupicový cukor s olejom. Pridáme vajíčko (ktoré sme si predtým rozbili v miske) a znova krátko premiešame (cca minútku), kým je vajíčko zapracované. Potom pridáme druhé a poriadne premiešame. Teraz prichádza moja obľúbená časť; farbenie! Do zmesi pridáme gélové farbivo a potom sa infantilne vytešujeme, aké je to strašne pekné červené. Ak máte vanilkový extrakt, šup sem s ním!


Keď je farbivo zapracované (čo je pri gélovom naozaj rýchlo), "na striedačku" pridávame kakaovú zmes a cmar.  Čiže pridáme tretinu sypkej zmesi, premiešame, pridáme tretinu cmaru, premiešame a tak ďalej až pokým nemáme všetky suroviny v miske. Potom ešte približne päť minút miešame ručným mixérom, aby bolo cesto pekne jednoliate (pokiaľ vám cesto po pridaní múky "zbledlo", pokojne pridajte ešte trocha farbiva). A teraz prichádza na rad chemická reakcia vďaka ktorej budú koláčiky červené. Do malej misky si dáme ocot, do ktorého primiešame sódu bikarbónu (nezľaknite sa, bude to peniť). Zamiešame lyžičkou, prilejeme do cesta a ešte 5 minút miešame. Cesto "naložíme" rovnomerne do košíčkov (približne centimeter od vrchu) a pichneme do rúry. Cupcakes sa pečú od 20 do 30 minút, záleží na type rúry a na druhu surovín. 


Ja osobne nie som príliš dobrá v týchto časových veciach. Pokiaľ ide o pečenie, spolieham sa na zmysly (a na špáradlá). Takže cupcakes v rúre pozorujte, štuchajte do nich, oňuchávajte ich a keď sa vám cesto nebude lepiť na špáradlo a  keď sa vám budú páčiť, tak ich z rúry vyberte a nechajte vychladnúť (vzhľadom na to, že je tento recept na dvojitú dávku, budete si musieť rúrový postup ešte raz zopakovať). Dôležité je nechať cupcakes poriadne vychladnúť predtým, než sa ich rozhodnete ozdobiť, aby sa vám krém na povrchu netopil. 

Kým nám budú cupcakes chladnúť, pripravíme si  Smotanovo syrový krém, na ktorý potrebujeme:
110 gramov masla (izbová teplota, žiadne topenie v mikrovlnke!)
160 gramov Lučiny (alebo iného smotanového syru)
50 gramov preosiateho práškového cukru (cca 5 polievkových lyžíc)
(pre výraznejšiu chuť môžete pridať pol čajovej lyžičky vanilkového extraktu)

Maslo si nakrájame na menšie kúsky, ručným mixérom krátko vymiešame (len aby sa nám "rozpadlo") a pridáme syr. Miešame približne 5 minút, kým sa nám syr s maslom krásne nespoja. S cukrom opatrne! Znova platí, že treba ochutnávať (i keď hrozí, že si na cupcakes bachnete obyčajnú šľahačku a krém zjete lyžicou). Po prvých dvoch lyžiciach zmes ochutnajte a rozhodnite sa, či treba pridať viac cukru.  Pamätajte si; cukor môžete vždy pridať, ale ak to preženiete, máte problém. Každý má rád iné množstvo cukru; ja osobne mám rada keď je smotanovo tvarohová chuť výraznejšia. Dohodnite sa teda so svojím pažravým JA na množstve cukru a krém šľahajte ďalších 5 minút. Nedajte sa zmiasť žltkastou farbou. Na internete je väčšina krémov biela, ale to len znamená, že krém nie je z masla, ale umelej náhražky. 

A ide sa zdobiť. Vrecko na zdobenie si uchopíme kúsok nad špičkou a druhou rukou ho prevrátime cez "držiacu" ruku. Pravdepodobne ste sa stretli s plnením vrecka cez pohár. Mne sa však zdá byť táto "ručná" metóda praktickejšia. Pokiaľ je to možné, krém do vrecka dávajte špachtľou. Taká špachtľa je plochá a pekne sa vám vojde aj do užšieho vrecka (narozdiel od lyžice). Špachtľu vo vnútri vrecka "utriteme" do držiacej ruky. Keď máme vo vrecku všetok krém, stlačíme ho až do špičky a vrch vrecka zatočíme, aby sa nám do vnútra nedostal vzduch. Pravou rukou držíme vrch vrecka ("zatočené miesto") a ľavou držíme špičku. A už je to len na vás, robte si na cupcake-u čo len chcete (ľavou rukou na špičke "navigujete", pravou na vrchu tlačíte).



A ako to dopadlo? Túto dvojitú dávku som urobila omylom....chvalabohu!










11 komentárov:

  1. wow! novy nadherny blog! a tento red velvet cupcake receptik mi padol veeeelmi vhod! dakujem a tesim sa na dalsie dobroty! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj :-) jak se ti s těstem pracovalo? myslíš že by bylo vhodné i na dort? Děkuji

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. s cestom sa pracuje veľmi dobre, určite by som ho skúsila aj na tortu :) spraviť z neho korpus, prerezať a dovnútra dať cream cheese, ktorým som zdobila :) ak to skúsiš, daj vedieť, ako to dopadlo!

      Odstrániť
  3. super blog, uz sa tesim ako vyskusam vsetky recepty :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Red velvet je vlastne puvodne dort, ale taky radsi delam z toho testa cupcaky :) Jsem rada, ze milovniku cupcaku pribyva i mimo USA :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ...šikula :) sa mi slinky zbiehajú pri každom recepte a kútiky úst zdvíhajú pri trefných, vtipných poznámkach v texte :) držím päste :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem veľmi pekne za recept a rady, sú výborné, všetci mi ich chvália :) ....piekla som ich včera, dnes a idem aj zajtra aby všetkým čo som sľúbila vyšlo :D .....len neviem prečo ja ich mám hnedé hoci pridávam toľko isto farbiva aj všetko ....no nevadí hlavne že všetkým chutia :)) ....
    P.S. : ja som navrch pridala ešte jahody :))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. su absolutne perfektne! robila som ich 100 celu sobotu a vsetkym velmi chutili. mali sme prilis vela jablk tak som do cesta nahadzala jablka bolo to super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. robila som dnes prvýkrát a sú výborné. krásne sa cesto "nafucalo" a nesplasklo.....a chutovo výborné :)

    OdpovedaťOdstrániť